Tailsweep topp

Monday 17 February 2014

dressing table, again

 
Jag har ju, som ni vet, varit tveksam till mitt sminkbord från dag ett, då det känns för stort och den luftiga känslan i sovrummet försvann. Kanske mitt första och största felköp, någonsin. När jag nu såg Nina Perssons bruna sminkbord (i senaste Elle Decoration) också placerat mellan två fönster, tyckte jag att det var såå fint... Nu är hennes lite nättare och väggen lite större, men ändå, nu försöker jag intala mig att det här är bra.


Lite detaljer. En fjäderbrosch från 50-talet som jag hittade i en butik på vår gata för en hundring häromdagen, och som nog bara kommer att få vara inredningsdetalj. Älskar förresten min gamla franska hand, men är rädd för att den ska bli nästa "it-hand", efter att jag såg att Lotta Agaton tagit i den nyligen (ja, ni vet ju vad som hände med hay- och porslinshanden). Kommer vi att se grå vintage-händer överallt nu?

pics: seventeendoors

Ja, det står där det står tills vidare. 
 
Fin ny vecka alla läsare! 
 
 

2 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.