Tailsweep topp

Friday 10 August 2012

the limestone quarry


Ni som hänger med här vet att jag är en hopplös gotlandsromantiker, men trots det nyligen skaffat sommarställe i Roslagen. Annars hade jag definitivt varit intresserad av det här huset på ön. För hur ofta hittar man ett sommarställe som är fixat exakt som man skulle vilja ha det själv!?


Kök på sommarställen ska vara enkla utan påkostade vitvaror, tycker jag (ok, ett smeg-kylskåp kan vara undantaget :). Man ska kunna stöka utan att tänka på dyra carrarra-bänkskivor och ömtåliga golv.


En helglasad altandörr som leder ut från köket till den mest fantastiska lilla stenlagda gården.

 

Inte nog med det. Ett av sovrummen har också ett stort glasparti. Så fint att man ramat in gården med muren och lagt ut grus. Och trädet!


Notera golvet i sovrummet. Så snyggt.


I det andra sovrummet har man öppnat upp till taknock.


Vinden är totalrenoverad med ljusinsläpp via takfönster.

pics: via Bertwig fastighetsmäklare

 Huset ligger vid ett kalkstensbrott i superheta Rute. Här bor helt klart en estet med koll på läget. Grattis säger jag till husets framtida ägare, också. Här kan ni se mer bilder.

I just love this house in Rute on the island of Gotland, located next to a limestone quarry. It has been renovated in the most perfect way, and you can just fetch the key and move right in. You can see more pictures here.

2 comments:

  1. What a perfect summer house! I wish ours were like that...

    ReplyDelete
  2. Vilket underbart hus! Jag drömmer också om sommarhus på Gotland, älskar den ön:)

    Kram /Linda

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.