Tailsweep topp

Tuesday 10 December 2013

stylist pella hedeby


Jag fullkomligt älskar de nya bilderna  stylade av Pella Hedeby som släpptes idag i samband med Lovisa Burfitts samarbete med Rum 21. Så här beskriver Lovisa Burfitt själv kollektionen med nya illustrationer exklusivt för Rum 21: "Till min nya kollektion framtagen för RUM 21, hösten 2013, är det en excentrisk femme som sveper fram i en air av bohemian chic. En sotig blick och farligt röda läppar under det svartaste största hattbrätte, iklädd överdimensionerad cape, draperad kring de porslinvitaste ben, en klänning mäktigt korsetterad, eller som en puff av lättaste svandun".


Några av skokartongerna ovan kommer ni att få se igen :) då de faktiskt är mina (som Pella var förbi och lånade inför plåtningen). Som jag berättat här tidigare gjordes ju ett "Hemma hos-reportage" hos oss med 17 dörrar tidigare i höst och det var just Pella och fotografen Kristofer Johnsson som var på besök. Nu har bilderna sålts till en tidning och förmodligen kommer de att synas i tryck i vår.
      Det var flera som hade frågat om "Hemma hos", men jag tackade alltid nej, på grund av tidsbrist och kanske också för att jag faktiskt inte tycker att vårt hem platsar i en inredningstidning, men när Pella och Kristofer frågade var det ingen tvekan alls från min sida, då de två helt enkelt är mitt "dream team". Kristofer hade jag ju träffat i samband med att jag gick Lotta Agatons stylistutbildning, där han fotade vårt slutarbete. Och OM jag är nöjd med bilderna!

pics: Kristofer Johnsson

De fina illustrationerna på bilderna ovan släpps alltså idag hos Rum21.
 Perfekta julklappar, så missa inte!

I just love stylist Pella Hedeby and photographer Kristofer Johnsson's latest work for Rum 21.
Actually they visited my home early in October, and you will soon see the result in an interior magazine!


4 comments:

  1. Sannerligen fina bilder som tar fram trycken på ett vackert sätt. Well done! Och ska bli spännande att se ditt hem i tidning framöver.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grattis till nya sidan Weronica! Superfin!!

      Delete
  2. Men ååh! Världens bästa Ulrika! Det ska bli så vansinnigt kul att se ditt hem i tryck sen. Älskar det! Och tusen tack för lån i helgen! Kramar

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.