Tailsweep topp

Friday 6 April 2012

happy easter


Här kommer så äntligen en påskhälsning från mig också. Skärtorsdagen bestod nämligen bara av en mellanlandning i hemmet mellan jobb och resan till påskfirandet. Dock hann jag med att rädda mina penséer på balkongen från utlovat busväder under påskhelgen, samt en snabb titt i senaste Elle Interiör (03/2012). Och där fann jag nämligen ett av mina absoluta favorithem från ett tidigare reportage i tidningen, nu i ny skepnad. Och som jag gillar. Igen.

 
Här bor nämligen inredningsskribenten och stylisten Emma Persson Lagerberg och musikern Bengt Lagerberg (trummis i The Cardigans). Ett reportage som jag återkommit till om och om igen som inspiration till mitt eget hem, och som har en liknande planlösning, är En studie i vitt (Elle Interiör 7/2008). Tror det är fler än jag som älskade det reportaget, då man fortfarande ofta ser bilder från det på bloggar än idag. Familjen har, liksom vi, nu flyttat köket till matsalen, och vilket kök!! Med snygg mässingblandare från Vola, en maffig carrarra-bänkskiva (med stänkskydd) och luckor i den mest perfekta gröna nyansen. Jag smäller av! Sen är ju inredningen i övrigt helt i min smak. 
Det är svårt att hitta fina soffor, tycker jag, men den här Muutosoffan gillar jag verkligen. Dessutom är det tydligen lätt att ta av klädseln och tvätta, enligt ägarna. Helt solklart ett plus i soffsammanhang för barnfamiljer.


Renhorn och sjökort hänger här hemma också. Snyggt!


Underbara barnrum med mycket plats för lek.

pics: seventeendoors


Med den här lilla vårblomman önskar jag er alla en riktigt GLAD PÅSK! Tyvärr kanske det blir lite tyst här några dagar, då jag har så seeeg uppkoppling, men jag kommer tillbaks när helgen är över!!


Happy Easter to all of seventeendoors' sweet readers!



15 comments:

  1. Lovely post

    and

    FROHE OSTERN!

    ♥ Franka

    ReplyDelete
  2. Wow nice pictures!
    Happy Easter + + +

    ReplyDelete
  3. åh ja skitsnyggt hem. bloggade om det innan idag.
    glad påsk!!
    o det där med seg uppkoppling är jag allt för bekan tmed. man blir tosig!
    kram//jennifer

    ReplyDelete
  4. Satt hela kvällen igår och slukade reportaget. Ett av de finaste hem jag sett. Kram på dig och glad påsk!

    ReplyDelete
  5. Snygg påskkhälsning! Påskkram till dig!

    ReplyDelete
  6. Nydelig reportage, elsker den coole, chice & laidbacke stilen!

    God påske, kisses sigrid

    ReplyDelete
  7. Glad påsk Ulrika! hoppas att hela familjen är friska nu i påsk!
    Kram
    Maria

    ReplyDelete
  8. Jag håller med! Finaste reportaget! Glad påsk :)

    ReplyDelete
  9. Jag håller med, det är alltid kul att se ett hem i förvandling! Och jag blir så nyfiken på reportaget "En studie i vitt". Det skulle vara jättekul att se något av det reportaget. Glad påsk!

    ReplyDelete
  10. Ha en fortsatt skön helg! trots snö och kyla. GLAD PÅSK / Nilla

    ReplyDelete
  11. Åh äntligen fick jag se lite bilder från det nya Elle numret. Går inte att få tag på här i England och idag har jag läst om detta hem på så många bloggar, alla har skrivit hur fantastiskt fint det var, men inte så många har visat bilder. TACK! :D

    ReplyDelete
  12. STORT tack för att du visade detta reportage. NU har jag beställt hem två Micki sängar till barnens rum för fy sjutton vad smart att ha en hel vägg som en soffa/säng. Och så ska alla djurhuvud upp och deras fina tavlor där över. Och under sängarna kommer det ju rymma grymt (GRYMT) mycket leksaker. Jag är så nöjd. TACK TACK TACK!!!

    Kram, Ulrika

    ReplyDelete
  13. Fantastiskt hem! Jag söker de omålade babusjkadockorna, nån som vet var man kan få tag på dem?

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.