Tailsweep topp

Thursday 19 April 2012

kartoffelrækkehuset


Ett typiskt danskt hem med många designklassiker mixat med lite Ikea, hittade jag på Boligmagasinets hemsida när jag kikade runt för lite inspiration. Hemmet ligger på Österbro och är ett så kallat kartoffelrækkehus. De är verkligen superfina!



Fina barnrum. En liknande hylla med massa små fack hade vi på vårt sommarställe när jag var liten, och jag minns att jag tyckte den var så fin och spännande. Inte riktigt min stil, men när jag hittade den i ett förråd tog jag reda på den till mina barn, bara därför. Kanske kan den få en plats på landet.

pics: Pernille Kaalund via Boligmagasinet


 Nu är det dags för lite mammalyx, ett par timmar hos frisören. Ha en fin fortsatt torsdag!



3 comments:

  1. Så fina barnrum! Trähyllan är så söt. Är lite sugen på en sådan. Verkligen fint. Mammalyx, det låter ljuvligt. Ha en fin kväll!

    ReplyDelete
  2. Hoppas frisörbesöket gick bra! Trevlig helg till dig! :)
    /Hanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. TACK! Det blev faktiskt bättre än vanligt, även om jag alltid är nöjd med min frisör :)
      Fin helg till dig också!

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.