Tailsweep topp

Monday 16 April 2012

inkaklat


Vi ska justera lite detaljer i köket på vårt nya sommarställe, t.ex. funderar jag ju på bänkskivor i cement. Ett alternativ skulle kunna vara att kakla in skivan och hyllor som i den här lägenheten på Sveavägen som ligger ute till försäljning just nu. Men jag skulle föredra lite större kakel, som hemma hos Silje Aune Eriksen, där jag först fick inspiration till den idén.


 Även i badrummet har hyllor kaklats in.. Den lilla pallen i duschen har jag också spanat in till vårt sommarhus och notera den fina stenskivan vid tvättfatet. Originellt. Liksom ljuslyktan som hänger i duschen.

pics: via Gripsholms fastighetsförmedling med tipstack till 20 kvadrat.

Have a great start of the week everybody!



6 comments:

  1. love the kitchen very much! :)

    ReplyDelete
  2. Great idea!! The open shelves got us bad!
    Glad to have found your blog, we'll step by soon again! ;)

    XoX
    PerfectionMakesMeYawn

    ReplyDelete
  3. Precis sådär fast med större kakel ska vi ha i vårt kök när vi gör om det. Och utan överskåp. Fina bilder i en fin blogg!

    ReplyDelete
  4. Tack för din kommentar på "rooftop view" idag.
    Vilken bra ide att gymma där uppe ;)

    Å vilket underbart kök du hittat här då!!! Älskar kaklet, låter som ert sommarställe kommer bli fantastiskt om ni genomför dina ideer..

    En fin vecka till dig också!

    ReplyDelete
  5. Jimmy Schönning tror jag har fixat lägenheten, han är skriven i huset åtminstone.
    /Hälsning fr bostadsknrkn ;-)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.