Tailsweep topp

Wednesday 25 April 2012

"the natural home"


Dagens blommor blev ett par knippen rosa ranunkler. På väg hem från torget fick jag ett meddelande om att den beställda boken "The Natural Home" av Hans Blomquist (foto Debi Treloar) hade kommit, och väntade på att bli upplockad. 


Den  infriade verkligen mina höga förväntningar. Precis den inspiration som jag är ute efter till vårt nya sommarställe. En del favorithem som jag läst om i magasin tidigare är med också. Här följer lite smakprov.


Kommer ni ihåg att jag berättade att jag hittade ett underrede till ett bord i ett dike? Det påminner om det här, alltså ganska långt och smalt och passar bra till en bänk eller kökssoffa. Jag är dessutom helt galen i små trärena pallar som den på bilden, skandinaviska såväl som asiatiska.


Jag har flera gånger blivit besviken när jag beställt inredningsböcker som rekommenderats av andra, och det beror väl på att smaken är olika.. Men jag rekommenderar "The Natural Home" varmt, och törs säga att ni kommer inte att bli besvikna. Om ni är intresserade kan ni också kika in i Hans Blomquists portfolio.

pics: seventeendoors

Enkelt, luftigt och lugnt, precis som jag vill ha det i vårt sovrum, både här hemma och på landet.

Today's flowers in our kitchen and a new inspiring interior book, The Natural Home, by art director and stylist Hans Blomquist, with photography by Debi Treloar. I highly recommend it!




10 comments:

  1. vilka fina bilder, bra inspo, tror jag skulle gilla boken :) den kanske klickas hem, skulle verkligen vilja ha en bra inspirationsbok med massvis av bilder får väl se om vår smak är lika, hihi!

    kram /M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ett förtydligande så här efter jag gjort inlägget är att jag nu ser att jag bara visar bilder ur ljusa hem med rätt enkel inredning (de som faller mig mest i smaken). Boken visar en hel del detaljrika hem som dessutom går i mörka grå toner. Superfina och väldigt inspirerande de också!

      Delete
  2. Det verkar vara en bok helt i min smak! Tack för tipset!
    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Ranunkler är ju så fint!!! Ha en fin Torsdag. Kram Elina

    ReplyDelete
  4. Den vill jag ha Ulrika!

    ReplyDelete
  5. Precis en sån där grå färg vill jag ha på mina lakan, var hittar man såna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Finns ju massa snyggt på nk just nu, bland annat hos ett märke som heter Society.
      I budgetklassen har H&M fina grå linnelakan, men de drar lite mer mot ljusblått än de på bilden här.

      Delete
  6. Vilka underbara bilder och blommor, kram

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.