Tailsweep topp

Monday 2 April 2012

gammelgarn


Jag plöjer gamla tidningar efter sommarhusinspiration varje ledig stund, och det blir lite tid vid datorn.. Men ikväll hittade jag nya bilder från senaste Residence (4/2012) som inspirerade. Det är arkitekten Martina Erikssons (känd för att ha ritat Håkan Nessers uppmärksammade hus) egen gotlandsdröm. Jag gillar tänket, att det mesta av livet ska ske utomhus, och i samspel med naturen.


Den fina utomhusduschen är inspirerad av japanska bad, då man kan sitta ner och tvätta sig. 

pics: Carl Dahlstedt via Residence


Ha en fin tisdag!


6 comments:

  1. Härligt hus! Jag är också helt inne på sommarhus nu då vi är mitt uppe i vårt bygge. All inspiration är såå välkommet! kram

    ReplyDelete
  2. Härliga bilder.. Gillar duschen =)

    ReplyDelete
  3. fantastisk hus, naturen møter nytt. fargepaleeten er vakker. der kunne jeg har bodd.

    kisses sigrid
    http://momhousefashionohmy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. De l'allure dans la simplicité. J'aime beaucoup cette maison et son exterieur.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.