Tailsweep topp

Tuesday 10 April 2012

"nature inside out"


Jag befinner mig fortfarande på påsklovsdestination med världens seegaste uppkoppling som sagt, men här kommer ett litet livstecken i alla fall. Just nu tänker jag mest hela tiden på vad som behöver fixas på vårt nya sommarställe (med tillträde Valborg), och de senaste dagarna har vi målat gamla möbler till bland annat barnens rum. De här bilderna inspirerar mig också, en gammal stuga från 1958 som byggts ut till 180 kvm (på fyra plan). Det vill säga, om läget är bra, kan man lösa boendeytan, i alla fall på sikt.


Den här rena känslan vill jag ha i vårt sovrum på sommarstället. Inget småblommigt romantiskt här inte! :)


 Location is everything!

pics: Lise & Kristian Septimius Krogh via

Nu ska jag ta en sväng till målarbutiken för inköp av mera färg till de gamla möblerna.
Hoppas att ni alla har en fin start på veckan!


2 comments:

  1. Love these photos and getting new ideas...Thanks for sharing.
    Paivi

    ReplyDelete
  2. Härlig inspiration!
    Ljust och somrigt!
    Kram Jenny

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.