Tailsweep topp

Tuesday 17 April 2012

hantverkargatan, again

pics: Bohman & Sjöstrand via Residence

Kommer ni ihåg den här våningen som jag skrev om för lite mer än en månad sen? Ja, jag frågade då dessutom om någon visste vem som stod bakom stylingen, för inte kändes det som en vanlig "homestaging" inför en försäljning. Och svaret fick jag tidigare i veckan när jag läste maj-numret av Residence där samma hem återfinns. Det är nämligen stylisten Joanna Lavén som själv bor i våningen. Lite kul att vi i bloggvärlden ibland är före inredningsmagasinen, även om jag måste säga att det finns inget som går upp emot ett rykande färskt magasin i pappersformat. Nu finns i alla fall reportaget att läsa här.

I wrote about this place up for sale about a month ago, wondering about who had done the great styling. I got the answer to my question a few days ago, when I read the May issue of Swedish interior magazine Residence. The apartment belongs to stylist Joanna Lavén and you can see more pictures and read the article here.

7 comments:

  1. Jag kommer ihåg Hemnet annonsen också och tänkte detsamma. Nu vet vi i varje fall! :-)
    Kram
    M

    ReplyDelete
  2. Ja, såklart du får! Jag blir bara glad - och smickrad! :) Kramar

    ReplyDelete
  3. I love the apartment! Great style.
    Dear greatings Elly from Holland

    ReplyDelete
  4. Vad kul! Jag missade det första gången du skrev om det.
    Konstig ordning bara, först hemnet och sedan tidning, det brukar ju vara tvärtom. :)

    ReplyDelete
  5. Superbe... wide and white... quite perfect indeed. have a nice day

    ReplyDelete
  6. Jag tyckte väl att bilderna kändes bekanta på nåt vis, och nu inser jag ju att det var här hos dig jag hade sett dem tidigare! :)
    Och som Emma skrev, konstig ordning... hemnet sen residence...

    ReplyDelete
  7. Håller med dig! Älskar också att hålla tidningen i handen men visst är det ibland tråkigt att man sett det mesta tidigare..i och för sig blir man ju löjligt glad när man ser något man gillar för första gången:)
    Kram
    Hanna

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.