Tailsweep topp

Sunday 27 July 2014

kids interior style


Är det något som jag tröttnat på och som känns helt platt för mig, så är det de typiska skandinaviska barnrummen, inredda i grått, vitt och svart med lite moln här och där som vi sett i många år nu.
     Nej, jag gillar barnrum av det mer kontinentala slaget just nu, där man vågar ta ut svängarna lite med en personlig stil. Är det inte lite konstigt när just barnrum ser likadana ut? Jag menar, varje barn är ju så unikt.


Jag avskyr barnmattor med larviga figurer på, och drömmattan i en barnkammare vore för mig så klart en fluffig marockansk skönhet. En investering givetvis, men är det något som barnen kommer att använda så är det ju mattan ;)


Ett rejält klädskåp är både snyggt och praktiskt.


En "mini-Bertoia" skulle vi inte tacka nej till, hos oss. Och härliga pasteller.

pics: via

Eller varför inte hålla sig till "neutrals" som här. Det här barnrummet känns både stylish och praktiskt. För slittåliga material är givetvis ett måste när man inreder barnrum. 




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.