Tailsweep topp

Wednesday 2 January 2013

spring 2013


Första inlägget här hos mig blickar framåt, istället för bakåt, och kanske inte helt överraskande handlar det om sommar och havet! :) Jag brukar inte avlägga några nyårslöften, istället önskar jag en skön och varm sommar i år. Som ni vet skaffade vi sommarställe förra året, och första sommaren var det givetvis en del fix. Men till sommaren hoppas jag att vi kan njuta mer, och först och främst ser jag fram emot att lökarna som jag planterade tillsammans med mina tjejer ska blomma rikligt i vår!


Vi funderar också på en terrass till, och det upptar mycket av mina tankar. Jag har redan börjat samla en del bilder på pinterest, och mer lär det bli! En utomhusdusch finns också i mina drömmar.
De härliga bilderna i det här inlägget kommer från Broste Copenhagen, och jag har länge sneglat på de blå porslinet på bilden ovan, till vårt ställe vid havet. Serien finns t.ex. hos Inreda Utreda.

 
 Jag längtar så tills vi får plocka fram utemöblerna igen. Andra sommaren.
 
pics: Broste Copenhagen

Men allra först ser vi fram emot att få bada i Persiska gulfen. Det ska bli ljuvligt att komma till solen och värmen en sväng! :)
 
Gott nytt 2013 alla fina läsare!
 
 

10 comments:

  1. Så underbara bilder..., och underbart med semester. du kanske har några bra tips???? Jag har för mig att du var på ett härligt hotell i Grekland, eller har jag fel för mig? Vi planerar att resa vill gärna ha tips.
    Kram helena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag är en riktig grekofil, och jag har bloggat om flera hotell i Grekland, men jag tror det senaste var ett i Mykonos. Annars ligger det fina designhotell i Oia på Santorini också. Santorini och Mykonos är otroligt vackra, och prisläget högt.
      Jag är inte så mycket för "mellanklass", utan när vi reser blandar vi högt och lågt. MIna favoritöar med ett lägre prisläge är Amorgos och numera barnvänliga Anitparos. Vi bokar aldrig iförväg, utan tar en flygstol och sedan knackar vi dörr (eftersom jag är så kräsen på boendet blir det bara fel om vi förbokar). Enkla pensionat med vita väggar och ett litet pentry, men jag vill alltid ha en fin utsikt.
      Bästa tiden är juni eller första veckorna i juli, sedan blir det för varmt, trångt och dyrt.
      Jag ska försöka att hitta inläggen och länka till dem i ett litet inlägg om Grekland kanske.. :) tack för tips!

      Delete
  2. Hej, Later som du ar pa vag ner till Dubai! Valkommen till Sol och Bad ( har bott har i 5 ar). Shopping festivalen borjar idag, hoppas du kan hitta nagra fynd! Missa inte Aquaventure ( Atlantis hotell) for barnen, Bhari Bar ( Mina Salam Hotell) for fantastic view el Pier Chic Seafood restaurant ( Al Qasr Hotel ) Enjoy your hoiday! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för fina tips!! Älskar både Dubai, men även Abu Dhabi där jag varit spenderat mer tid.. :)

      Delete
    2. Bor i Abu Dhabi ( Raha Beach) sen ett år tillbaks... trivs faktiskt bättre än Dubai! Skoj att du oxå tycker det... x

      Delete
  3. I love the colors and the fabrics!Great collection!
    Happy New Year!
    My best wishes!
    xxx
    Elli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, and my best wishes to you, too!

      Delete
  4. Hej! Vilka härliga bilder! längtar ännu mer till sol & värme nu... ;) Har följt din blogg ett bra tag och den är en stor inspirationskälla för mig! Tack för alla fina bilder! God Fortsättning! MVH Hanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack vad roligt att höra!! God fortsättning till dig också, Hanna!

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.