Tailsweep topp

Thursday 10 July 2014

a beach house in cape town


Från Roslagen till Kapstaden. Ja, jag orkar inte ta in så mycket annat i inredningsväg än mysiga hus vid stranden i denna värme. Här bor stylisten Shelley Street och jag gillar balansen mellan det eklektiska och moderna, som Bertoia-stolen tillsammans med det vackert slitna vita beach-iga bordet.

pic: Greg Cox for Elle Decoration UK (8/2014) via SFgirlbybay

Tillbaka i stan igen, då jag har det fantastiska uppdraget att sitta och vänta på en diskmaskinsreparatör mellan 13 och 16!? Vi har nämligen fått tömma den manuellt de senaste två månaderna, och det är jag rätt trött på. Prognosen över telefon var att jag är för renlig, och sköljer disken för noga så pumpen inte orkar tömma pga för lite fett. Så då fick jag hälla matolja i diskmaskinen... Den medicinen hjälpte föga, så här sitter jag. Men efter 16 sticker jag ut och partajar på någon av stans uteserveringar! Fin dag alla!



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.