Tailsweep topp

Tuesday 1 July 2014

i am a magazine lover


Bloggar i all sin ära - jag älskar pappersmagasin. Att ta en kopp kaffe, måla naglarna i finaste färgen för dagen från Chanel, och bara njuta av att bläddra i ett magasin och känna doften av papper. Idag läser jag i senaste numret av Residence (7/2014) reportaget om Sågverket, som jag är lite mallig över att jag var bland de allra första att uppmärksamma redan i december 2012. Kommer ni ihåg det här? (Då fanns det inte ens en hemsida att länka till).
      Nu har bästa Lotta Agaton och Kristofer Johnsson varit på besök och det är så fint! David Fahléns instagramkonto var en av de största inspirationskällorna för oss när vi inredde vårt ställe vid havet. Tips till er som gillar den enkla skandinaviska stilen!

pics: seventeendoors

Dagens andra magasinstips blir "Elle Decoration Country 2014". Inte billig på Pressbyrån, cirka tvåhundra spänn, men minst lika bra som många inredningsböcker. Fina sommarställen i olika stilar från världens alla hörn, även om vårt kära Skandinavien nog dominerar.
   Hittills har jag inte klagat på vädret då det har varit rätt skönt med svalkan när jag springer, både i parken och på rean på stan. Men nu är det väl ändå dags för lite solsken igen!


1 comment:

  1. Det vackra vädret har vi i Helsingborg. Några moln i ytterkanterna. Perfekt reaväder, eller att sitta på uteplatsen med en kopp kaffe och ett snyggt magasin. Ha en bra dag. Kram Anita

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.