Tailsweep topp

Wednesday 2 July 2014

la lampe gras - again

pic: seventeendoors

Jag lovade ju att visa er mitt lampfynd från i lördags, men idag kom jag hemstånkandes med en annan goding som ni kan se på bilden. I köket hänger ju redan en väggfast Lampe Gras (som jag älskar!), och så sprang jag på den här på fot på halva priset. Men jag blir lite tveksam om det är "kaka på kaka" med två stycken, så jag slängde precis ut frågan på instagram också? Vad tycker du?
      Inte speciellt inredningsrelaterat kanske men som en återkoppling till morgonens inlägg, kan jag stolt berätta att jag, med god marginal under två timmar, sprang två mil runt Stockholm i morse. Det får jag nog fira med något gott ikväll! 




8 comments:

  1. Kör på båda! De är så himla fina och jag tror du ångrar dig om du lämnar tillbaka den! Du kan väl ha den någon annanstans annars, så msn inte ser båda samtidigt!

    Var springer du när du drar 2 mil? Och grymt imponerad över dig! Du springer ju superfort! Heja!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sprang hemifrån bort till Karlavägens allé - Narvavägen - stora varvet på Djurgården - Strandvägen - över nybroviken till slottet - bort till Riddarholmen - över till Kungsholmen - norr mälarstrand. Sen borde jag ha vänt hemåt men fick feeling och sprang över Västerbron fram och tillbaks för lite utmaning på slutet. Blev exakt två mil. Men måste fixa en runda som går tillbaks till start. Återkommer om jag får till en bra! :)

      Delete
  2. Jattevackert nar det kommer igen. Tycket latt det blir ett rorigt intryck om man har for mycket olika. Spelar ingen roll om det ar lampor eller annat. A huge keeper!! Dessutom nar man ser dem sa fran den vinkeln!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för ditt råd, Jessica. Ja, den få bli en keeper! :)

      Delete
  3. Personligen gillar jag enhetlighet. Dessutom är de väl i två olika rum? Bara snyggt tycker jag.
    Var hittar du alltid dessa fina godingar? Tipsa gärna! ...det kanske du gjort förut fast jag missat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tipset är nog att kolla rean i Juni (julrean går bort). Lampan hittade jag på 30 procent på Posh Living, men förhandlade till mig 50 procent (ett annat tips:)
      Jag köpter t.ex. träningskläder på halva priset i juni, jag gillar ändå bara svart och grått och bryr mig knappast om jag har säsongens senaste träningslinne...
      Lycka till!

      Delete
  4. Hej! Var har du köpt din fina matta?? Vet vad det är en Marrokansk som jag inte kan stava till :) men var är den ifrån // Jessica :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den kommer från
      http://beyondmarrakech.com/products/types/beni-ourain-beni-mrirt/
      /Ulrika

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.