Tailsweep topp

Monday 19 March 2012

the simple life


Vi har precis skrivit på papperna till en liten (då menar jag menar liten) stuga högt belägen i en vacker tallskog med utsikt över havet. Inte alls det stora gamla kalkstenshuset på Gotland som jag haft i mina drömmar. Förnuftet segrade, och det här stället är relativt nära stan, så vi kan nyttja det under helger hela våren och hösten.


I mina gamla inspirationsmappar hittar jag dock massor av bilder av små svarta danska stugor i skogen, som den här, så steget var inte så svårt att ta. Tyvärr har de föregående ägarna precis målat huset, som ursprungligen var mörkbrunt, grått. Så det kan ju bli svårt att övertala mannen att det behöver målas om.. Vi har också ett stort utomhusdäck som ska bli ljuvligt att hänga på i sommar!


Tyvärr är det inte så mycket att inreda, men inredningen kommer givetvis att bli den enkla med inslag från naturen, "by nord-stilen" som jag kallar den. Jag bläddrar också i norska Naturligtvis för inspiration denna morgon. Den stora utmaningen blir att anlägga fler rum utomhus, och jag tar gärna emot tips på bra inspirationsböcker. Cement, skiffer, trä, ja ni förstår stilen, eller hur!?

pics: Fri.dk

We just signed the papers for a little cabin on a hill overlooking the ocean. It is not at all the big old house that I dreamed about, quite different, but I am very excited. I love the pine trees and the constant sound of the ocean. It resembles this Danish cabin a little. We plan to keep it simple there, and I gather a lot of inspiration from the Norwegian book Naturligtvis and Danish by nord today.


Have a great start of the week!





10 comments:

  1. Aaaahhh, dreamy! Great for summer escapes.

    ReplyDelete
  2. grattis!!
    vilket roligt projekt att
    gå igång med.

    kram
    anna-malin

    ReplyDelete
  3. Trädgårdens rum är tips på en jättebra trädgårdsbok. Lycka till.

    ReplyDelete
  4. Wow - så kul! Grattis! Ser fram emot att kanske få följa med på ett hörn här på bloggen då!

    ReplyDelete
  5. Åh vad spännande :) Stort grattis! Vilken sommar ni kommer få :)

    ReplyDelete
  6. Oh vad kul, Grattis! Vi är mitt uppe i sommarhusbygge nu och det är riktigt kul. Längtar till sommaren. kram

    ReplyDelete
  7. Här kommer några tips till....personliga radhusträdgårdar av Christel Kvant, säkert något man kan ta sig med till en stugträdgård också...En bok som jag kan tipsa till om Lisa för Själen en bok hur man kan använda sig för att må bra...

    Kram Helena.

    ReplyDelete
  8. Grattis, va kul! Ska bli spännande att förhoppningsvis få se mer här på bloggen ;)

    ReplyDelete
  9. Åh. Hade totalt missat detta inlägg. Grattis! Hurra för er.
    Vi har ju samma-lika situation med lägenhet i stan och stuga nära.
    Och vi älskar det.
    Så underbart.
    Åh vad jag vill vara med och få se/höra mer om detta projekt.
    Grattis igen!
    Kram,
    Ulrika
    Ps. Och emailsvar kommer idag. Vilken toppen-idé!!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.