Tailsweep topp

Wednesday 11 January 2012

Amsterdam at it's best

Amsterdam är en stad som stått på min lista över städer som jag vill besöka länge. Tänk vad underbart med en weekend där i vår, när tulpanerna blommar.. Den här våningen ligger i alla fall där, och är helt i min smak!

Ja, finns det något i det här köket som man inte gillar, är väl snarare frågan.. Kolla underskåpen, och muren med stuck mitt i det hela.. Så fint utan överskåp och matsalsmöbeln passar perfekt.

Golven, den öppna spisen och taket.. Och sen en enkel soffa och en rosenkelim.. Helt rätt.

Jag älskar det gamla tvättfatet i gången. Generellt gillar jag gamla tvättfat med en söt spegel över i sovrum, som man hade förr i tiden. Man kan undra varför man slutade ha det, perfekt för gäster..


När man, liksom jag, lätt tröttnar på färg är det smart att tillföra det genom korgar, kläder och varför inte skor.. Lätt utbytbart.

Jag är på jakt efter en till barnsäng till vårt pyttelilla barnrum, då jag gärna vill behålla vårt kontor (som egentligen är tänkt som barnrum nummer två). Med en hyfsat nätt säng, kan flickorna dela rum ett tag till, tänker jag.. Den här var rätt fin. Är det inte en likadan som den här söta lilla tjejen har?

pics: Tavern Agency via Stil Inspiration with thanks!
Och ett fint pojkrum också!


I really like this home from Amsterdam, which is a city I would love to visit in the springtime, when  the tulips are in full bloom..





10 comments:

  1. wow, vilket fantastiskt hem!

    Jag har precis gett dig en liten award för att du har en så fin blogg ;)
    Kika in här:
    http://todayyouinspiredme.blogspot.com/2012/01/liebster.html

    Ha en fin Torsdag. KRAM

    ReplyDelete
  2. just found your blog! This is amazing!!!!Will be back:-), hughs Anja

    ReplyDelete
  3. Jättefint hem! Om det är tulpaner du är ute efter skulle jag rekommendera dig att ta en tur till Keukenhof om du ska till Holland, helt fantastiskt. Amsterdam är fint året om, men särskilt fint framåt slutet av våren och under sommaren. Missa inte stadsdelen Jordaan om du åker dit :)

    /En nyligen hemflyttad tjej som bott 6 år i Holland ;)

    ReplyDelete
  4. Jag älskar all inspiration du ger. Stort tack. Därför får du en blogaward av mig i min blogg i dag.
    kram
    sanna

    ReplyDelete
  5. TUSEN TACK Johanna och Sanna!
    Extra kul att få awards från bloggar som man själv läser och tycker mycket om!

    Julia- tack för fina tips!

    Sofie - thanks, I like your blog a lot too :) Welcome back!

    ReplyDelete
  6. Jag har en award till dig inne hos mig idag, för att du alltid visar så himla fin inspiration!!! Kram Elina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack Elina! Din blogg är också så fin! :)

      Delete
  7. Hej! Åhh så fint, är också ute efter samma eller liknande iallafall, säng, till pojkrummet här hemma :-) fantastisk lägenhet! Som vanligt, härlig inspiration härinne !
    Kram

    ReplyDelete
  8. I love that little collage that they put on the kitchen wall, it's perfect!

    ReplyDelete
  9. Åk till Amsterdam. Absolut en av mina favoritstäder. Du kommer bli helsåld ; )

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.