Tailsweep topp

Friday 6 January 2012

hello hellerup


Vid lunchtid idag damp vi så äntligen ner på Kastrup, och Köpenhamn bjöd på strålande sol, sex grader varmt och vindstilla. Underbart! Jag tror alltid att jag ska hinna så mycket när jag är här, men när man besöker familj rinner tiden snabbt iväg.
Men när resten av gänget gick till parken tog jag en promenad i Hellerup (ja, det är ju där alla fina hus från de danska inredningsreportagen ligger). Här i Danmark kan ett hus ligga ute flera år till försäljning, så jag älskar att titta på hus till salu och fantisera om hur det skulle vara att bo där.. Många är också riktigt gamla (men ack så vackra) kråkslott, som skriker efter en inredningstokig ägarinna.. :) Drömma är gratis..





Jag hann precis ner till stranden som ligger ett stenkast från butikerna på Strandvejen, innan solen gick ner. Så lugnt och stilla på stranden som på sommaren är smockfull!

pics: seventeendoors












 Today we arrived in Copenhagen which was sunny and warm. I went for a walk down to the beach in Hellerup, and on my way I looked at all the beautiful Danish houses, and dreamt about living like this in a big old villa overlooking the ocean.



4 comments:

  1. Tokvackert - men hur i hela världen har någon råd att låta sitt gamla hus ligga ute så länge till försäljning och ändå flytta in i nytt? Vad har jag missat?! :-D

    ReplyDelete
  2. så vackert!
    njut av köpenhamn ...

    ReplyDelete
  3. How beautiful. I love this group of photos! It looks so pretty in Hellerup.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.