Tailsweep topp

Friday 6 January 2012

pink and green


Jag sneddade över torget häromdagen då min blick fastnade på dessa grönrosa rosor, och de kändes verkligen helt rätt som start på det nya året. Här på min trotjänare, Upper från Kartell, som är oumbärlig när man är kort och har högt i tak. Ni som följer med här har säkert märkt att jag gillar vitt, och dova jordtoner eller pasteller, och det första exemplaret jag köpte var givetvis ofärgad. Men till och med jag insåg att den var för mesig, såg ut som vilken stege som helst, så jag gick tillbaks och bytte. Så nu har vi en med lite attityd ändå  :) Den är väldigt "not me", men jag gillar den.
pics: seventeendoors

I saw these roses as I was crossing the flower market the other day, and thought they had just the right colour to symbolise a new start for 2012. They are standing on my favourite ladder, Upper from Kartell, which I use all the time since I am short and our ceiling high.



4 comments:

  1. Snygg och praktisk! Vad mer kan man begära:) tycker du gjorde helt rätt med färgen!
    Kram
    H

    ReplyDelete
  2. Oj blev lite förvånad faktiskt- kul med en färgklick;) Kram Johanna

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.