Tailsweep topp

Monday 2 January 2012

a brooklyn brownstone

Just det, jag skulle ju organisera garderoberna idag. Men tänk vad enkelt det skulle vara att hålla ordning om man hade ett helt rum, med stora ljusinsläpp och en mysig öppen spis, som här. Jag tror jag skulle hålla till i garderoben hela dagarna..

Jag skulle gärna byta hem med Jenna Lyons, creative director hos J. Crew, som bor i denna supersnygga "Brooklyn Brownstone". Älskar köket!!


Fint bord med patina och till det moderna Bertoia-stolar (som man ser precis överallt just nu, och även jag vill ha :)


Schysst sovrum målat i svart tavelfärg och med ett fantastiskt litet bad i öppen anslutning till rummet..


Snyggt och lekfullt på samma gång, ett rum som tilltalar en mamma och ett barn minst lika mycket, eller hur!? 
Sonens namn, Beckett, står skrivet med söta bokstäver över spisen.

pics: Melanie Acevedo


Jag älskar mina vita väggar och 17 dörrar, men tänk om man skulle våga och måla allt, dvs dörrar, lister och väggar i en mörkt grå nyans. En som vågar är Hanna's Room, snyggt som bara den! Men jag håller mig till mitt vita.. Ett tag till i alla fall.

This fab Brooklyn brownstone belongs to Jenna Lyons, Creative Director at J. Crew. I love just everything about it, and you can read the full article in English here!




12 comments:

  1. Huset är till salu (redan sålt ?) för 3.75M$.
    http://fashionista.com/2011/11/r-i-p-jenna-lyons-gorgeous-brooklyn-townhouse-take-one-last-tour/#comments

    Jag promenerade omkring bland radhusen i Bklyn på höstlovet, det var l o v e l y !!!

    ReplyDelete
  2. ja att våga kan vara farligt. om man nu måste göra om det igen :). vitt är säkert.
    kram/jennifer

    ReplyDelete
  3. Karin L - så klart det var en bedårande liten trädgård till också! Jag dör vad fint!! Förstår att det var mysigt att strosa runt bland de vackra husen.. TACK för länken, jag tror inte jag kan se mig mätt på det här hemmet..

    ReplyDelete
  4. Jennifer - ja, men du vet hur det är med småbarn, allt är jobbigt! :) Men jag åker nog på att måla om snart ändå, små kletiga fingrar har varit här och där.. :)

    ReplyDelete
  5. det här hemmet är mitt absluta drömhem.
    så personligt och så vackert.
    och så klart är det jcrews jenna som bor där.
    tänk att vissa människor bara är perfekta!

    kram - och tack för ord som gladde mig. massor.

    ReplyDelete
  6. Jag hade gärna bytt fönster med dom. Hur vackra som helst, precis som hela hemmet.

    Anita

    ReplyDelete
  7. It really is so, so beautiful.

    ReplyDelete
  8. Så snyggt badrum och fönstren....åhh! God fortsättnig! Kram Johanna

    ReplyDelete
  9. Det var så lite så! Jag anar att du i artikeln såg länken till Sotheby's, och där kunde man se floorplan till bygget!
    Hej från Bostadsknarkarn!

    ReplyDelete
  10. Så snyggt. Mörka väggar, snyggt om man har den rymden.
    Tokfin blogg, jag är ny här men kommer definitivt tillbaks.

    Hälsningar
    Moa

    ReplyDelete
  11. Wow, svarta väggar har blivit en passion på sistone. Undrar om man vågar be maken om att måla om väggarna i sovrummet en gång till :)

    ReplyDelete
  12. That closet and kitchen are gorgeous!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.