Tailsweep topp

Tuesday 17 January 2012

daniella witte i nya sköna hem!

En av mina absoluta favoritbloggar är Daniella Witte. I senaste numret av Sköna hem finns ett reportage från hennes vackra hästgård strax utanför Lomma. Daniella är inte bara en begåvad inredningsstylist, hon är dessutom en mycket god fotograf och i reportaget är det Daniella själv som plåtat. Här följer ett axplock av bilder från hennes hem hämtade från bloggen. Men jag kan verkligen rekommendera reportaget i Sköna hem, då det är något helt annat med bilder i tryck i ett härligt nyttdoftande magasin, än internet..


Daniella lyckas trots den relativt monokroma färgsättningen, att ge hemmet liv och värme genom de bruna golven och de trärena detaljerna. Men det som verkligen lyfter helheten och ger den rätta känslan är hur naturen plockats in i hemmet, i form av till exempel vackra kvistar, kottar, växter och säsongens blommor. Lägg till det mjuka får- och koskinn, samt en stor portion humor.
Daniella är verkligen en inspirationskälla för mig personligen, då jag i min inredning ständigt eftersträvar just den känslan som hennes hem förmedlar, rent och enkelt men absolut inte avskalat och kalt. Jag gillar också hur hon arbetar med kontraster, så tänker även jag. Att det är i mötet mellan olika material som det händer något, blir liv.


Huset, en skönhet i sig, och vackra omgivningar. Daniella har en butik på gården med det passande namnet Inreda Utreda, som jag hoppas kunna besöka i sommar.

pics: borrowed from  Daniella Witte

 In the latest issue of Swedish interior magazine Sköna hem, there is an article about one of my favourite blogger's home, Daniella Witte. All of these pictures are gathered from her blog over time. I just love how she has decorated her home, monochrome but yet full of life!








10 comments:

  1. Helt underbart inlägg!!!
    Flyttar in direkt

    ReplyDelete
  2. Vilket fint inlägg om duktiga Daniella. Jag håller med. Det finns en fingertoppskänslighet där som är få förunnat. Duktig är hon.

    ReplyDelete
  3. Jösses vad snyggt!

    Otroligt inspirerande!!!

    Måste absolut köpa tidningen också!

    ReplyDelete
  4. I would like to give you a Liebster blog Award. :) Thank you for the inspiration you give me :-) Have a nice week! Hege

    ReplyDelete
  5. Åh vilket fint hem. Gillar. Ska skynda mig och löpa senaste Sköna Hem.
    /Hedvig

    ReplyDelete
  6. Ett fantastisk fint jobb av Daniella! Hon är grym bakom kameran och bilderna är lika fina som deras hem i verkligheten!

    Kram Sofie

    ReplyDelete
  7. Vad kul att ha hittat hit, och fina bilder du visar. Gillar verkligen din blogg också och underbar titel på den : )
    Malin

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.