Tailsweep topp

Thursday 5 January 2012

dining places I like

Startar denna torsdag med tre härliga matplatser med några gemensamma drag, 
nämligen stora fina matbord och inslag av trä som ger liv till rummet.


Kul med tavlor ovanför köksbänken..

pics: 1+3 via Allt i hemmet, 2 via Geisslein


Jag  gillar matplatser med bänkar (som här och här), och det verkar ju praktiskt att man kan trycka in många gäster också..

I like these dining places, that all have a big lovely wooden table and I have noticed that I have a thing for benches lately, like here and here)..


5 comments:

  1. Den översta är en av mina inspirationsfavoriter! Önskar att jag vågade mig på svarta skåp i köket...

    Kram
    Maria

    ReplyDelete
  2. Jag också! Men skulle nog bara kört svarta bänkar och vitt eller skåpfritt upptill, tuffare än så blir jag nog inte.. :)

    ReplyDelete
  3. vilket kul inlägg - med tanke på att vi har ett stort tränord i köket - som jag vill kasta ut. får kanske suga på den karamellen nu ...:)
    gott nytt!
    ser fram emot ännu ett år med 17 dörrar!!!

    ReplyDelete
  4. Jättesnyggt! Jag önskar att vi hade lite större här hemma....men en dag kanske! Tills dess nöjer jag mig med mina pinnstolar. Och kanske en pinnsoffa när jag snubblar över en (tokbilligt förstås) på en loppis.

    Fin dag!

    Kram Maria

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.