Tailsweep topp

Tuesday 3 January 2012

a successful merger

Att flytta ihop när man har olika stilar kan ju vara komplicerat.. Det här paret, med helt olika smak, tog helt enkelt med sig allt in och sedan började förhandlandet. Resultatet blev en skön mix.

Jag har en man som litar på min smak, som tur är. :) När jag flyttade in i hans tvåa för många år sen, började jag så klart med att måla allt i en vit kulör som heter Snö, och sedan blev både plank- och  parkettgolv svarta! (vilket var ovanligt på den tiden :) Sen åkte ett par Jetson-stolar, som många säkert skulle uppskatta, med tillhörande bord ner i källaren. Och där är de fortfarande. Men jag har lovat att de ska få komma ut till det framtida sommarhuset, men med två rejäla fårskinn slängda över :)
Vad har ni för erfarenheter när det gäller att inreda ett gemensamt hem?

pics: MAX KIM-BEE

Merging two households into one, could be quite difficult. Here is a couple that brought all their stuff into the new place, and then started the negotiating and compromising. I think the result is a nice mix. You can read all about it here
What are your experiences of buiding a home together?

7 comments:

  1. När jag och min blivande make träffades hade jag en möblerad 2:a och han en säng i sitt trånga studentrum, så det var inte många kompromisser som behövde göras. Därefter har vi varit väldigt eniga om nya inköp (som tur är). :-)

    ReplyDelete
  2. Hmm, min man brukar skoja om att han fick ta med sig en lampa in i vårt gemensamma boende och att resten var mitt. Då har han glömt de tusentals vinylskivor som fyller ett källarrum...:-)
    Jättefina bilder! Och gott nytt till dig med!
    Kram
    M

    ReplyDelete
  3. Jag kommer med idéer och maken säger ja. Om han någon gång har varit tveksam så har han litat på mig för att senare "sett" vad jag menade och då gjort tummen upp. Vi har väl helt enkelt haft tur som har så otroligt lika smak. I princip så har allt från våra båda hem smält samman...

    Jag brukar skämta om att jag har världens finaste man som ser positivt i allt, för att jag vet om jag skulle föreslå att vi skulle camouflagemåla badrummet skulle han säga; Ja, men visst, det kunde väl vara trevligt! :)

    ReplyDelete
  4. Underbart hem! Där skulle jag vilja göra ett besök!
    Hmm här var det nog lite orättvist. Jag flyttade in till min man som hade fullt med kurbitsmålade skåp och biljardbord och diverse herrmöblemang. Ingenting av det finns kvar i dag, hehe... Fast om sanningen ska fram så gillar vi ganska lika ändå. ;)
    kram Susanne

    ReplyDelete
  5. måste bara få dela dessa bilder vidare! Kram!

    ReplyDelete
  6. Tack för era roliga kommentarer!
    Efter några år tillsammans tror jag att man "smälter ihop", och får en gemensam smak/stil.
    Det märkte jag när vi såg varandras julklappar :)

    ReplyDelete
  7. I like this home so much!
    Colorful - tasteful and many books!

    ♥ Franka

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.