Tailsweep topp

Sunday 8 January 2012

flowers & tine k


I Rosens Navn är nog den finaste blomsterbutik jag någonsin sett. Den ligger i Charlottenlund och förutom de mest underbara blommor, har de hela Tine K Home:s sortiment, vilket är rätt naturligt då butiken drivs av Tine K:s mamma Karen Kjeldsen.

Min man påstår att vi var där 45 minuter, men det kändes som fem.. :) Jag var tvungen att klämma och känna på allt, och fick med mig en lykta och ett par andra saker. Hade det inte varit för att vi skulle flyga hem så.. Tine K Home:s produkter kommer verkligen till sin absoluta rätt i den här miljön och personalen i butiken var supertrevlig!
pics: seventeendoors




I Rosens Navn is the prettiest flower shop I've visited. Not only do they have the most beautiful flowers but also the entire Tine K Home Collection. No surprise maybe, as the shop is run by Tine K´s mother, Karen Kjeldsen.  It is located in Charlottenlund just outside Copenhagen, and the staff is very friendly and of course I did not leave the store empty-handed..




11 comments:

  1. Vilken underbar butik och fina bilder!!!
    Kram Elina

    ReplyDelete
  2. Det är bara så svårt att välja. Man vill ju liksom ha allt!

    Anita

    ReplyDelete
  3. SÅÅÅÅ mycket fint- 45 minuter är ju ingenting- där hade jag kunnat vara i tre timmar;) Kram Johanna

    ReplyDelete
  4. Omy vilken affär:)

    Tusen tack för inspirationen!

    Kram M

    ReplyDelete
  5. Wow, vilken butik! Den måste jag besöka nästa gång jag åker till Köpenhamn, stort tack för tipset!

    ReplyDelete
  6. Underbar inspiration - som vanligt!
    Du har något att hämta hos mig! :) Kram

    ReplyDelete
  7. Läser ikapp här, och vad spännande att följa med er i Köpenhamn!

    ...och wow vilken butik! Jag förstår att 45 min kändes som fem ;)

    ReplyDelete
  8. Hej, Du kan verkligen konsten att hitta det där....., kul med din blogg! Kram från Kalmar

    ReplyDelete
  9. Butiken är helt klart värd ett besök. Jag kommer nog att åka dit nästa gång igen :)
    kram Ulrika

    ReplyDelete
  10. Pella - TACK för den fina utmärkelsen!!
    Kram

    ReplyDelete
  11. Ojojoj så mycket fina bilder! Nu måste jag genast titta vidare här. Känns som jag kommer stanna här i 45 minuter.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.