Tailsweep topp

Sunday 8 January 2012

copenhagen

Här kommer några snapshots från lördagen i Köpenhamn. Halva dan gick innan vi kom ner på stan, och där flanerade vi runt rätt planlöst (jag glömmer alltid alla listor på affärer jag vill besöka hemma). Men det var helt ok ändå, bara att kunna slinka in på ett schysst ställe för att äta och dricka lite gott utan barn, är inget som vi gör varje dag direkt. Här är ett par bilder från Hay House, där jag hittade ett par småsaker som jag köpte lite bara för att..
Fin matgrupp här för ett mindre kök, och underbar keramik. Och en glimt av Ströget i bakgrunden..

Den här lampan tror jag att vi var många som fick upp ögonen för efter ett visst reportage i Residence..

pics: seventeendoors
Butiksinredningar är alltid inspirerande tycker jag, och på Days stora butik på Pilestræde
var givetvis väggarna riktigt mörka, och det var effektfullt.. som sagt, tänk om man skulle våga..

Ett annat ställe som jag gillar är Rue Verte som har en snygg konceptbutik, med en juice- och kaffebar i huset. Beläget i en otroligt vacker byggnad som måste vara en av de äldre i stan (Köpenhamn har ju brunnit ett par gånger), med en inbyggd gård med takfönster. 

Ha en fin söndag!

Here are some snapshots from our Saturday in Copenhagen. We visited all the big brands, like Hay House. I also enjoyed a glass of juice at concept store Rue Verte, and I liked the dark walls at Day Birger et Mikkelsen's flagship store.

3 comments:

  1. Hejsan, kika in hos mig så får du se att jag gett dig och dina fina blogg en award för all inspiration jag får här. kram Victoria

    ReplyDelete
  2. Åh så härligt med Köpenhamn kram

    ReplyDelete
  3. Today I decided it was time for me to try I translator. I apologize in advance if what I say doesn't make any sense.

    Jag älskar verkligen bordet och alla keramik! Ha en bra vecka!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.