Tailsweep topp

Thursday 7 February 2013

a turn of the century dream


Jag försöker att hålla all vardag och tristess borta från bloggen, men då var det dags för vab igen. Storasyster har fått lillasysters förkylning. Det finns alltså gott om tid att surfa runt på hemnet, och idag hittade jag den här fint renoverade sekelskiftesdrömmen på dryga 500 kvm i Djursholm. Notera konstsamlingen!


Uppe på övervåningen finns fina barnrum..


Fredrik Liljekvist, en känd svensk arkitekt som bl.a. ritat Kungliga Dramaten, ritade också den här drömvillan.  

pics: Per Jansson Fastighetsförmedling
 
 Ikväll hoppas jag på avlösning för lite mingel och design.. Fin torsdag till er alla!

3 comments:

  1. Men oj, att det ens finns sådana hus! Väldigt vackert, den som "får" det blir nog väldigt glad :)

    ReplyDelete
  2. Fantastiskt hus! Barnrummen var ju verkligen något extra! Fin inspiration, kram Victoria

    ReplyDelete
  3. Mitt i prick, sådär hade jag inte haft något emot att bo!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.