Tailsweep topp

Sunday 24 February 2013

lemons & light


Idag har vi njutit av solen i här i Stockholm. Tyvärr var vi kvar i stan i helgen, och inte ute på landet, så vi fick lov att ta upp bilen ur garaget och sticka ut på Lidingö och Långängen. Även om jag trivs bra inne i stan, kan jag dagar som denna tröttna på att hänga i innerstadsparker tillsammans med massor av andra barnfamiljer.. 


För några veckor sedan blev det ett helt citrusträd istället för tulpaner som fredagsblomma. Härligt med både sol och lysande gula citroner i kökets burspråk i morse. Det blir mitt bidrag till fabrikens söndagsbild.

Skön söndagskväll till er alla!


8 comments:

  1. Typiskt! Vi har haft riktigt tråkigt väder här i helgen. Igår tittade solen fram i typ 2 minuter. KRAM!

    ReplyDelete
  2. Jag köpte också ett träd häromveckan. Nu börjar bladen ramla av och jag undrar hur jag ska sköta om det... hm.

    KRAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. jag måste erkänna att bladen faller oroväckande fort här också.. Någon som har ett tips!?
      Jag hoppas det klarar våren, och sen ska det få flytta ut till vårt land..

      Delete
  3. Åh vill ha. Måste absolut köpa ett sånt fint trä. Svårt att sköta tro??
    Ha det fint. Fina bilder. Mysig blogg.

    ReplyDelete
  4. Skulle också vilja ha ett citrusträd - är de svåra att sköta (dvs hålla vid liv)?

    ReplyDelete
  5. så fint.
    och förstår dig till 110% angående innerstaden :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tur vi har våra andningshål i skärgården. Och du verkar ju ha det helt gudomligt där i backarna.. Tipsa gärna om boendet!

      Delete
  6. Så fint med solen som strilar in...och visst är det allt något speciellt med citrusträd ??!?

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.