Tailsweep topp

Tuesday 5 February 2013

sense of space - asplund


ASPLUND Collection 2013 heter Sense of Space, och är en kollektion som belyser möblers proportioner och dess förhållande till rummet de upptar. Jag gillar hela kollektionen, men här följer några av mina favoriter. Eftersom jag är på jakt efter ett nytt matsalsbord, spanade jag in FRAME table (ovan) i design av Anya Sebton and Eva Lilja Löwenhielm. Så elegant och lätt, jag gillar! (Och styling också!)


Ytterligare ett bord som jag skulle kunna tänka mig, TATI table, Jag är ju inte mycket för färg, men det här funkar för mig!


Prisvinnande TATI serien av Mats Broberg och Johan Ridderstråle har, förutom bord,  byggts ut med bland annat en spegel, och coat rack (bilder nedan).





Riktigt fin styling/bilder, och här den ljuvliga mattan TWICE av Jessica Signell Knutsson.



4 comments:

  1. Så himla snyggt, kontrasterna ja allt...
    Jag har en liten fråga, besökte I Rosens Navn i helgen men mina bilder därifrån blev inte bra (surt). Är det ok om jag länkar till dina? Mina läsare är så nyfikna på butiken!

    Ha det gott/Tina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Självklart! Behöver du låna bilder så är det helt ok (med länk).
      Visst är butiken underbar!?

      Delete
  2. Verkligen underbara former!

    ReplyDelete
  3. Jag älskar mattan!!!
    Och spegeln är grymt fin!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.