Tailsweep topp

Thursday 30 June 2011

blue and white

Jag tror nästan inte att det är sant, men jag fick precis reda på att jag vunnit det här fina fatet Einar hos Tant Johanna! Visst är det helt underbart! Einar kommer verkligen att passa ihop med sina nya kompisar, mina Spode-koppar! (bilder följer givetvis). Tusen tack till Tant Johanna! I love Einar, already.

Vitt och blått verkar annars vara veckans tema.. :) Och betyda tur för mig.. Tänk om jag hade stått framför det här lilla kapellet i den här klänningen på den här bilden..

Dörrar kan man ju inte få för mycket av.. Har ni inte redan sett de här dörrarna från Tant Johanna så kolla! Hur fina dörrar var inte det då!? Jag döör, vad snyggt! Nu vill jag hem och mobba mina 17 dörrar lite.. Och måla lite på dem.. Så de får den där rätta känslan.

Slutligen, en liten reflektion, visst tycker man att den svenska flaggan är fin och så, men tänk er om man vore grek och såg den blå-vita flaggan vagga över det azurblå medelhavet. Hur skulle det inte då kännas i ens hjärta? Därmed måste den grekiska flaggan vara den snyggaste, eller vad tycker ni?

5 comments:

  1. Grattis!
    Vilken lycka!
    Einar kommer älska ert hem.

    Tantens hem är fabulous, eller hur ...

    Vilka vackra bilder från Grekland.

    ReplyDelete
  2. Einar er virkelig nostalgisk vakker! Falt helt for den fine koppen på toppen!

    Nydelige bilder du deler med oss, nok en gang!
    Koser meg med dine innlegg!

    flaggfarger...tja...jeg har vel egentlig mest sansen for litt rødt oppi alt det blå og hvite ;) tjihi!

    Rikke : )

    ReplyDelete
  3. Grattis till vinsten! Blir säkerligen fint ihop med dina Spode-koppar :)
    Blir lite avundsjuk på både kakfat och muggar ;)

    Tack för tipset om krokbrädan förresten. Den kommer från Serholt. Lyckades hitta en webshop som har en längre variant. Kan ev få tag i en riktigt gammal en så jag avvaktar så länge, men blir det inte så kommer jag slå till på Serholt-knopparna.

    ReplyDelete
  4. Tack för det! Ja, visst är Einar fin!!
    Å tantens hem fab.. Ja, verkligen.
    Linnéa, jag fick precis också veta varifrån brädan kom, nämligen Serholt. Men visst är de gamla fina också, jag har en som hängt i en ladugård också :)
    Men röda flaggor, jag vet inte, jag.. ;)
    Kram
    Ulrika

    ReplyDelete
  5. Hoppas att Einar har hittat hem till er och att ni trivs med varandra :)
    Tack för länkningen till mig!
    Kram från tanten

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.