Tailsweep topp

Wednesday 22 June 2011

contrasts

Jag älskar verkligen danska designklassiker. Ni kanske har sett dem skymta i bakgrunden i mitt hem, som till exempel Wegners gungstol, och ph-lampor (har ett par stycken..). Men för att de ska komma till sin absoluta rätt, tycker jag att de är finast placerade i en enkel sekelskiftesmiljö. Den här danska våningen illustrerar verkligen vad jag menar.

Se så fin Jacobsens stilrena Ägget är mot de gamla plankgolven, stuckaturen i taket och rummen i fil. I bakgrunden kan ni skymta fler designklassiker, såsom Philippe Starck-stolar och Eileen Grays fina lilla bord. Le Corbusier är däremot inte en av mina favoritdesigner, men väldigt populär hos andra :)

Vilket härligt kontor! Jag skulle absolut inte ha något emot att sitta och blogga i en av de där Eames-stolarna och blicka ut genom fönstret.. Ser ni hur fri utsikten är (man skymtar något långt borta om man tittar ut genom det högra fönstret).

Är du konstintresserad så gå in på länken ovan, hemmet är fullt av spännande verk.

1 comment:

Note: only a member of this blog may post a comment.