Tailsweep topp

Tuesday 12 July 2011

boho chic a la france


Vad tycker ni om den franska bohemiskt chica stilen? Lite för mycket skavt och nött för min del, kanske på ett sommarställe, men underbara bilder (styling av Camilla Fürst) som Allt i hemmet bjuder på i senaste numret. Lite extra förtjust är jag i första bilden, då jag ser samma kyrka från min balkong, som för övrigt är lite boho chic (där har jag minsann tagit ut svängarna lite mer..).


När man tittar på många inredningsbloggar och tidningar som jag gör, blir man lätt påverkad av olika stilar. Sen jag började med den här bloggen har jag försökt ringa in min stil. Inte helt lätt, men visst lutar jag åt det boho chica hållet emellanåt, som här, medan jag också vill ha det skandinaviskt enkelt, som i köket t.ex. 
  Jag kände mig lite träffad av det här inlägget som heter "Är du lite dansk" av din jättefina bloggen Purple Area. Nu är jag ju inte dansk (min man är från Köpenhamn dock :), men det är nog dit jag strävar. Men det är en svår balansgång. Det slår lätt över mot för mycket boho eller för mycket mini. 
  Så, om jag ska svara på min egen fråga, skulle jag nog snarare kalla min stil boho chic a le Danemark....

pics: Martin Cederblad

1 comment:

  1. Jag gillar mer och mer att blanda olika stilar och få det mer personligt, det är svårt att sätta en etikett på det, men chic alà denmark låter ju inte helt fel :) fina bilder!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.