Tailsweep topp

Saturday 23 July 2011

superlækkert i tisvilde


Ägarinnan till det här snygga danska hemmet säger att "inredningen i mitt sommarhus ska vara lika 'lækker' som i min lägenhet". Hennes sommarhus är en skandinavisk minimalistisk dröm, men väl balanserad med mjuka inslag också. Bord, stolar och taklampa från Gubi.        


En hörna av huset med rotting, trä och skinn från olika delar av världen. Helt i min stil, och min favoritbild. Kuddarna är av sälskinn från Grönland, träfatet afrikanskt, och mässingkannan från Indien. Bordet arvegods, sjögräslampan från Gubi och på väggen hänger svartvita illustrationer, vilka var en kär gåva.


Enkelt fint kök, med tygförhängen med kamoflagetryck (inte min grej..) istället för skåpdörrar. Underbar trasmatta, och fina Bestlite-lampor.

En härlig uteplats i anslutning till matsalen. Jag gillar verkligen den här stilen på sommarhus, brunt med vita fönsterluckor, spröjsade fönster och en terrass i lärkträ. Typiskt hus från nordsjälland. Fint.
pics: Birgitta Wolfgang Drejer
Ljusstaken är ett loppisfynd, tavlan en gåva och fatet med stenarna och fotona kommer från Fil de Fer. Jag har varit på väg dit varje gång jag varit i Köpenhamn, och nästa gång måste det bli av. Det är en upplevelse, har jag förstått..

4 comments:

  1. Den kvinnan hon har bra smak hon!!!! Kram J

    ReplyDelete
  2. Thank you for your visit and your opinion. I like your blog too.
    Kisses!

    ReplyDelete
  3. Vilken fin blogg du har! Jag ska genast lägga till dig på min lista!

    Ciao bella!

    Blackbird

    ReplyDelete
  4. Så underbart det ser ut - gillar massor! :-)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.