Tailsweep topp

Friday 22 July 2011

a haven

Upptäckte det här hemmet som ligger i en förort till Paris igår på Marie Claire Maisons hemsida. Blandningen av svart, vitt och trärena inslag är perfekt! Lägg till blommorna och en fantastisk trädgård.. Overkligt fint.

Det perfekta köket (och det är faktiskt Ikea!). Titta hur man kan stå och diska medan man samtidigt ser ut över trädgården vid den ena diskhon. Sen en liten köksö där man kan laga mat och mingla med gästerna samtidigt.. Vilka bänkskivor, en tunn stenskiva som ger liv till det vita. Och köksbordet, gjort av två breeeda tiljor bara. Så snyggt!
 

Biblioteket med eldplats och en takhöjd på över tre meter. En LCW av Charles och Ray Eames står på önskelistan hos mig.. Min franska är begränsad, men om jag förstått det hela rätt, så kommer golvet via en samlare i Belgien. Och vilket golv.. 

via Avdelningen via Marie Claire Maison
Jaha, vem behöver konst hemma, med ett sånt här fönster!? Och trädgården, hur fin är inte den?
Ett sånt här soffbord var jag på jakt efter tidigare, men hittade aldrig nåt liknande utan det blev ett helt annat. Älskar också de lösa överdragen på sofforna, blomsterarrangemanget på bordet. Jag tycker ju om allt, och varför bor inte jag här!? :)
(Ni måste gå in här och titta för mer bilder på trädgåden!)

1 comment:

Note: only a member of this blog may post a comment.