Tailsweep topp

Tuesday 19 June 2012

pre midsummer


Här kommer lite inspirerande bilder inför midsommar. Tyvärr såg inte den prognos jag tittade på i morse alltför lovande ut, vad gäller vädret, men sånt kan ju förändras. Förhoppningsvis. Midsommar är inte heligt för mig, utan jag har ofta rest till sydeuropa där vädret är perfekt vid den här tiden, och det inte är alltför mycket folk i farten. En gång firade jag midsommar på en strand i LA med några danskar, och jag kommer ihåg att det var en häxa (skyltdocka i vårt fall) som skulle (låtsas)brännas på bål.. Danska läsare kanske kan förklara vad det handlade om?

pic: Nina Broberg/Ikea Livet hemma


Jag är på jakt efter en sån här lång näverkorg till landet, men har tyvärr inte ramlat över någon på alla dessa loppisar som finns i trakten av vårt sommarställe.

Fin styling av Tina Hellberg och foto av Nina Broberg för Ikea Livet hemma.



2 comments:

  1. Love the second picture 'from above'!!!
    Let the sunshine come!

    Love Lisanne

    ReplyDelete
  2. deilig blå sommerinspirasjon!;)

    Nyt sommerdager!

    ;)
    Rikke

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.