Tailsweep topp

Saturday 9 June 2012

balkonglektyr


Igår när barnen somnat och mannen var på sommarfest, hängde jag på balkongen och frossade i senaste numret av Elle Interiör (juni/juli 2012). Väldigt mycket fint, och lite mer färg och så kallade eklektiska hem än vad vi brukar se i Elle, men det hör väl årstiden till.


Jag fastnade för arkitekten Maria Sahlstrands gotländska kapell, och kände genast igen den första bilden från Linums sommarkatalog. Den gemensamma nämnaren skulle jag tippa på är Synnöve Mork, som gjort reportaget i Elle och om jag inte har helt fel, även samarbetat med Linum. Synnöves egen gotlandsdröm visade jag ju här häromveckan också. Jag brukar ju tipsa när jag tycker att något nummer ur inredningstidningarna är extra inspirerande, och det är Elle denna gång.

pics: seventeendoors

Vår balkong har blivit lite eftersatt på grund av vår nya trädgård på landet. Men penséerna från i påskas lever fortfarande, och lite lavendel i lådorna har vi i alla fall (förra året var det enbart murgröna). Och rosmarin, som är min favoritkrydda, så vacker.
Jag passar på och önskar er en skön söndag! Vi hänger som vanligt på landet, och väntar finbesök. Kul!


6 comments:

  1. Jag fastnade också för de där bilderna. Underbart fint.

    ReplyDelete
  2. Åh måste genast köpa Elle, Maria är min bästa vän och kapellet ör en dröm. Har bilder i bloggen från senaste besöket där

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ååå då måste jag titta in hos dig! Tack för att du lämnade en kommentar!

      Delete
  3. Lavendel är alltid lika vackert! Gillade köket i Gamla Stan i förra inlägget.
    Ha en skön kväll!
    Anita

    ReplyDelete
  4. Love your inspiring blog! I became a follower, hope you follow back :-)

    Love Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.