Tailsweep topp

Wednesday 13 June 2012

"den blomstertid nu kommer.."


Visst är det fint med bara bänkar istället för stolar till bordet i trädgården eller på altanen. Jag funderar själv på det till landet, och sneglar på den här serien. Dessa härliga bilder från Ikea Livet Hemma får mig dessutom att längta till vår inbokade vecka på Gotland. På tal om Gotland, så läste jag precis att Local Graphics snart släpper ett gotlandsprint. Jag gillar!


pics: ikea.se/livethemma

Visst är det lite sommarstämning igen, trots att det inte direkt är värmebölja.. Eller kanske känner jag så bara för att jag var på en otroligt vacker skolavslutning idag. Jag kunde inte hjälpa det, men jag blev tårögd när alla fina elever sjöng "Den blomstertid nu kommer". Det är speciellt.


10 comments:

  1. Härlig inspiration! Och ljuvligt med skolavslutning! Vi har vår på fredag!
    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Så nice med skolavslutningstider. Det är tårtbak, presentinsamlingar och inköp av examenskläder.
    I sonens klass var fröken så rörd i dag när hon skulle säga några fina ord till eleverna - jag tror att det var flera av oss vuxna som blev tårögda oxå ;-)
    Gotlands-grafiken får även mig att längta till Gotland. Inte lång tid nu tills man ska dit! Jag tror att jag idag på vår skolgård bestämde träff på ön med tre andra familjer som oxå ska befinna sig där samtidigt som oss. Härligt!
    Och dessutom är det nu sååå nära midsommar - redan nästa vecka! 'Högtiderna' står som spön i backen!
    Ha en fin kväll!

    ReplyDelete
  3. Åh, jamenvisst är det allt något speciellt med skolavslutningar...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Å på tal om Gotland igen, så hoppas jag vi hinner svänga förbi din Berså i sommar. Ser så fint ut!

      Delete
  4. Underbara bilder! Och den tavlan vill jag ha här hemma, tipstack! Kram

    ReplyDelete
  5. Lite mer värme önskar jag mig nog. Jättefina bilder! Jag älskar bänkar fast de kanske inte är lika sköna att sitta länge i.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jag håller med, både om värmen och bänkarna! :) men snyggt att ha bänkar stående så där hela tiden, när solen inte skiner, och under de varma dagarne när man nyttjar uteplatsen ofta, får man nog dra fram lite sköna stolar också!

      Delete
  6. Beautiful pictures to love! Thanks for sharing! Love you blog :-)

    Love Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Oh, jag gillar den övre bilden jättemycket! Tyvärr var det gamla Ikea-möbler som inte säljs längre. Vilken osis! Ha det så bra! Hälsningar Maja

    ReplyDelete
  8. Du har helt rätt! Varför har vi massa olika stolar i trädgården? Mer praktiskt och supersnyggt med sådana bänkar! Blir dessutom köpsugen på "fåtöljen" som hänger i taket längre bak... Glad sommar!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.