Tailsweep topp

Thursday 7 June 2012

grass


Just nu är jag mest intresserad av inredning, utomhus. På nationaldagen blev det en tur till Slottsträdgården i Ulriksdal för lite fler perenner. Min samling består nu av lavendel (Hidcote blue), bolltistlar, jätteverbena, buxbom, olivträd, chokladblommor, solhattar (vita Alba och rosa Maxima) och höstanemoner. Jag börjar ha lite koll på det här med trädgård.. Dessutom har jag planterat om lite av vad jag hittat på tomten sen tidigare.


Men nu behöver jag tips på grässorter som är hyfsat tåliga och snygga. Jag kan tänka mig både i kruka och plantera lite vid ett stenparti. Vad säger ni!?


Jag ligger ganska lågt på möbelfronten, och försöker känna efter. Idag bjuder Pella/Stil inspiration på fin uteinspiration, som ligger i linje med vad jag tänkt

pics: Wotkjær og Kattrup/femina.dk

Inget vidare uteväder i Stockholm idag, men hoppas det vänder snart!
Fin dag till er alla, och imorgon är det helg igen :)

5 comments:

  1. Skoj säger jag som tänker mest grönt just nu jag med. Gräs är inte min specialitet, men ser fram emot att läsa mer trädgård här hos dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tja, allt jag kan har jag lärt mig hos dig, tror jag! :)

      Delete
  2. vakre stykker! Jeg foreslår at du sjekker dette nettstedet, synes du skal være til pynt, og lampene sine er så pen! http://delightfull.eu

    ReplyDelete
  3. Ett tips är molinagräs... Vackert och skirt jag älskar det. Kram Helena

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.