Tailsweep topp

Friday 15 June 2012

a hollywood home



Skådespelerskan Amanda Peet har inte bara otroligt vackra ögon, och ett perfekt leende, utan också ett mycket fint hem från 1927 i "The Hills". Jag gillar.


Jag bodde själv i LA under några år, och jag skulle gärna flytta tillbaks. Den staden har en speciell plats i mitt hjärta, även om jag nog hellre skulle vilja bo nere vid stranden i Manhattan Beach, än uppe i Hollywood Hills.


Döttrarna Frankie och Mollys rum.


Kalifornien är perfekt, varmt och skönt under större delen av året och skidåkning bara några timmar bort. Men visst, det kan regna en del under vintermånaderna, och så finns det ju en viss risk för jordbävningar..

pics: François Halard/Vogue

Have a great Friday eve!

6 comments:

  1. It's a beautiful home!

    Love Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Jag gillar också! Och vilken härlig bild längst ned :-) Ha en fin kväll!

    ReplyDelete
  3. Härlig skandinavisk känsla, speciellt mat- och barnrummet!

    ReplyDelete
  4. Verkligen vackert. Håller med om CA, då jag bodde i San Fran ett tag och skulle gärna åka tillbaka. Kram

    ReplyDelete
  5. Helt underbart vackert hem! Härligt och personligt!

    ReplyDelete
  6. Så fint hjem ! Hun virker så koselig.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.