Tailsweep topp

Wednesday 6 August 2014

hot in the city


Ja, det kändes som en jättebra idé att dra in till stan efter helgens åskväder uppe i Roslagen. Eller kanske inte. Någon sade att måndagen var den varmaste dagen i stan i år. Så här, antingen behövde man bikini, inomhus och utomhus eller så började det spöregna. Fast så fort det slutade regna var det lika varmt igen. Jag vet, de är jobbigt med folk som klagar på vädret, men det är liiite speciellt när dagens outfit är bikini och gummistövlar. Typ.

pics: @seventeendoors

Först när solen gått ner blev det lite svalka och jag flyttade ut på balkongen bland de halvdöda växterna. Trots allt, ser det dock helt ok ut på vår balkong, eftersom jag inte köper på mig massa dyra växter när jag vet att de kommer att dö då jag ändå inte kommer att vara i stan.
      Jag funderar en del över mina grannar, som investerar en hel del i fina blommor vilket är trevligt, men sen när allt har dött två veckor senare låter de skräpet stå kvar till första advent..? I min värld vore det kanske bättre att inte köpa något över huvudtaget, eller åtminstone rensa bort när växterna dött?
     Eller varför inte göra som min väninna med grym stil, hon har faktiskt plastblommor som hon mixar med blommor som klarar sig utan vatten, och byter ut dem efter årstid. Grymt koncept, om man kan leva med plastblommor, det vill säga.
     Allra coolast är min granne, som bestämde sig för att just skippa fluffet, och via fåglarna fick en solros i en gammal kruka (titta noga där under parasollen så ser ni). Mysigt i alla fall att sitta på balkongen med "lap:en" i knäet när mörkret fallit med något gott i glaset och lyssna till kyrkklockornas spel, Då gillar jag stan, trots allt.


2 comments:

  1. Den fina bilden i bakgrunden.. Med ärmar av spets. Varifrån kommer den måntro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ursäkta! Bilden kommer från Love Warriors och här kan du se mer av den:
      http://seventeendoors.blogspot.se/2013/11/dogma-by-love-warriors.html

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.