Tailsweep topp

Tuesday 5 August 2014

in rome and stockholm


Jag fullkomligt älskar det här hemmet i Rom i ett 1300-tals hus med utsikt över stan, i senaste Elle Decoration (06/2014)!
Den perfekta eklektiska mixen.

pics: seventeendoors

Ja, spana in utsikten där till höger över den eviga staden... Förutom att jag ständigt drömmer om en Gervasoni i vitt linne, eller en maffig skönhet i blå sammet, har jag totalt snöat in på gröna gamla Chesterfield-soffor. Och efter jag såg dessa bilder, förstärktes den känslan ännu mera. Samtidigt som jag älskar vår skandinaviska estetik, flyttar jag mig mer och mer mot det eklektiska/bohemiska. Det kommer ni att bli varse.
     Här i Stockholm känns det också som jag befinner mig på varmare breddgrader, men snarare på en bakgata i Rom! Luften står helt stilla, och jag sitter här med fönstren på vid gavel ut mot gatan, där det pågår fasadrenovering på vart och varannat hus. Exotiskt? Visst, men fridfullt, nej.

3 comments:

  1. Hej! Sugen på att köpa en grön chesterfieldsoffa? Billigt...hör av dig i så fall! Tack för superfin blogg och insta! Lisa

    ReplyDelete
  2. Hej Lisa, det låter intressant! Hur får jag tag på dig? Mejla mig på seventeendoors@gmail.com
    /Ulrika

    ReplyDelete
  3. Hej Ulrika! Skickar ett mail till dig ikväll. Lisa

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.