Tailsweep topp

Saturday 9 July 2011

ett kullager

Jag har länge varit på jakt efter en lampa till storasysters rum. Så sprang jag på den här på halva priset på Mathildes rea. Den tyckte jag passade till ett flickrum utan att vara för söt. När jag inreder barnens rum försöker jag tänka långsiktigt, att de ska kunna växa med sina möbler med enkla justeringar. Jag har t.ex. valt vanliga tapeter istället för barntapeter, även om rummet just nu framstår som en riktig liten sekelskiftesdröm för en liten flicka.




Därför blev jag lite snopen när jag glad i hågen visade upp mitt reafynd för mannen, och hans enda kommentar var "det är ju ett kullager". Med risk för att verka spånig, jag hade ingen aning om att jag köpt en kullagerlampa till min dotters romantiska rum. Men, mina vänner, så här ser ett kullager ut (men det visste ni ju förstås redan). Då får vi väl säga så här, flickrummet goes industrial, och det är ju det som gäller nu! :)

2 comments:

  1. Hihi så kul, med ett kullager- men vet du den funkar super där tycker jag det är väl det som räknas? Kram Johanna

    ReplyDelete
  2. Fint fönster!

    ...och tack för den fina kommentaren i min blogg :)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.