Tailsweep topp

Saturday 19 May 2012

the beautiful things


Jag känner mig lite urkopplad just nu, med ett nytt sommarställe och en stor sol som skiner. Men jag har ändå snappat upp att det pågår en diskussion om bloggar som bara visar vackra bilder skapar stress. Anna-Malin skrev så fint om det. Ja, jag tänker inte gå in i den debatten, men jag tänker att det finns en blogg för alla, vare sig man gillar att inspireras av perfekta inredningsbilder eller ta del av någons vardag från mer realistiska (läs kaosartade hem). Med en tvååring och en treåring i huset är det inte speciellt "blogg worthy" (gillar Emmas uttryck :) hos oss, men jag försöker att se det vackra i röran och lyfta det. Ett hörn här eller där, som faktiskt är fint. Och jag inspireras av andra som gör det också, som Pella med sonens skål på soffan. Ett tankesätt som kan vara en utmaning när man är sliten och trött..


Just nu inspireras jag av det enkla och naturliga allra mest, och trodde att det var en utvecklingsfas jag går igenom. Men så läste jag i en artikel att det är en trend att stadsmänniskan längtar till naturen.. Komiskt. Fas eller trend, jag ääälskar vårt nya sommarställe.

pics: seventeendoors

Lycka är att plocka de allra första liljekonvaljerna med döttrarna på "ägorna" :)

Önskar er en alldeles underbar dag i solen!!





14 comments:

  1. Smukke smukke billeder, de allerførste liljekonvaller - ja så må sommeren da snart komme. Super fin blog du har og dejligminspirerende! Ha en dejlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack! Ja, nu verkar den vara på gång, så hoppas du får en fin vecka!

      Delete
  2. Så sant som du skriver att det finns nått för alla! Skälv älskar jag vackra bilder att vila ögonen på såväl natur som perfekt stylade hem, ostädade bilder får jag nog av hemma ;-)

    ReplyDelete
  3. Ljuva bilder från ett absolut säkert ljuvt ställe. Jag tänker också mycket på bloggsnacket om finheter. Klart man tar kort på det fina. Men som jag skrev hos mig att jag måste ha det fint överallt. Hela tiden. Till och me i barnens rum. Det är nog så jobbigt. Jag önskar att jag hade det rörigt runtom bilderna. men det går liksom inte. Hmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så här det för mig också, men jag tränar på att försöka tänka stöket som fint..
      Det beror på dagsformen hur jag lyckas med det :)

      Delete
  4. Håller helt med dig att det finns något för alla! Jag väljer att hos mig visa det fina och självklart är det inte så överallt hemma hos oss. Underbara pics från ert land! Njut av fina dagar där!

    Kram från ett regnigt Västkusten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! och din sjöbod.. jag döör så fint..

      Delete
  5. Trend eller fas undrar jag med?! Mina tankar kretsar mycket kring stan vs spenat nu. Med två små barn..ingen tvekan om att de trivs i spenaten, nu när vi haft långhelg i stugan. Men i morgon mot vardagen i stan igen.
    Härliga pics!
    /Lina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag funderar också. Kan hus och båt i skärgården vara det optimala, tänker jag som precis köpt sommarställe!? :)

      Delete
  6. Vackert, vackert som det enklaste, enkla oftast är.

    ReplyDelete
  7. Vilket underbart inlägg! Och tack för omnämnandet i sammanhanget - sen kväll som det är får jag en liten tår i ögat... :) Du är en stooor inspirationskälla! Alltid lika härligt att titta in här! Och tack för din fina kommentar, mer terass och trädgård utlovas... På temat: Njuta av de små detaljerna... :) Kramar till dig!

    ReplyDelete
  8. tack, så fint.
    du är grym och en stor inspiration.

    kram.

    ReplyDelete
  9. Beautiful post, beautiful pictures, have a lovely day!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.