Tailsweep topp

Monday 14 May 2012

trädgårdsliv


Här blev det lite tyst över helgen och det beror på att jag vistats mest utomhus och utforskat vår naturtomt på landet. Det visar sig att någon för länge sedan lagt stor möda på att försöka tämja vår tomt, och vi hittade murade platåer och vackra stenläggningar under gräs och mossa. Precis såsom jag vill ha det, verkar det för en gång för länge sen, ha sett ut. Kul! Arbetet med återställandet har inletts!


Jag kan ju ingenting om trädgård, men jag tänker mig en enkel trädgård bestående av lavendel och höstanemoner till att börja med. Vi hittade dessutom något som verkar ha varit en kryddträdgård, och den kanske får liv igen, längre fram. 

pics: Anders Schønnemann via Bo Bedre

 Det här vackra orangeriet tillhör danska Lotte Möller, och här kan ni läsa mer om uppbyggnaden av det 35 kvm stora orangeriet på familjens lantställe. Vilken dröm!

Nu ska jag strax titta in hos Ica Carlsson och tävlingen i samarbete med Byarum. Man kan nämligen vinna det vackra fågelbadet Kvadrat formgivet av en av mina absoluta favoriter, Signe Persson-Melin. Dagens tips!

Fin start på veckan till er alla!


 

1 comment:

Note: only a member of this blog may post a comment.