Tailsweep topp

Wednesday 30 May 2012

formgivarens gotland


Jag vet att det börjar bli tjatigt, men det blir lite Gotland här ikväll igen. En gotlandskategori finns numera också i högermarginalen, för er som liksom jag, inte kan se er mätt på hus från ön. i det här fina, som faktiskt inte är ett kalkstenshus utan ett trähus från 1800-talet, bor formgivaren Synnöve Mork och hennes familj på somrarna.


Fårskinn, kuddar, stegar och glas i olika former


Helvitt i vardagsrummet, med två Klippansoffor på rad längs väggen med kuddar i Synnöves design. Skolplanscher med växter från Kina, pryder väggen.


Köket har bänkskivor i kalksten från Slite.



Snyggt pojkrum!




En liten arbetshörna på övervåningen. Synnöve Mork formger textil, stylar för fotograferingar och är scenograf, inspicient och projektledare på större mässor och utställningar. Jag inspirerades själv oerhört mycket av hennes utställning på Formex i vintras, där Synnöve hade utgått mycket från naturen. Precis som jag gör, när vi inreder vårt lilla sommarställe.

pics: Katarina Grip Höök via Lantliv

Vi hade bokat in en vecka på Gotland innan vi hittade vår lilla stuga vid havet. Och dessutom bokat biljetterna till färjan i tid för en gångs skull. Så vi får helt enkelt lov att åka ändå. Inte mig emot! :)

5 comments:

  1. Åhh så fint, inte tjatigt alls;) Kram

    ReplyDelete
  2. Good damn vad fint!!!! Jag tittar lääänge och noooga!! Kram!!

    ReplyDelete
  3. Den första bilden är tokvacker - åh vad jag hade velat ha en sådan hall! :-)

    ReplyDelete
  4. Åh!!! Älskar Synnöves Gotlandshus! Älskar hennes Enskedevilla (som var med i Elle Interiör för 1000 år sedan).
    Åsså älsk på Gotland öht! Bara veckor tills semester där!

    ReplyDelete
  5. Det där var väl nästan onödigt snyggt och mysigt! :-)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.