Tailsweep topp

Monday 28 May 2012

deck chairs


Jag funderar och funderar över trädgårdsmöbler till sommarstället men kommer ingenstans. Eller, jag ändrar mig från dag till dag, och ligger därför lågt. Men just därför kanske vi borde satsa på något klassiskt och neutralt till vår terrass som ligger ganska utsatt för väder och vind vid öppet hav. Jag är svag för det gotländska karga enkla, som här på Hotell Furillen. Ett par däckstolar från danska Skagerak kan aldrig bli fel.

pics: 1-2 my snapshots out of Gysinge Handbok, 3-4 via Hotell Furillen


Lika fina ute på vintern som på sommaren. Och man vill ju ha den där grå vindbitna looken på dem, som på den här perfekta stenträdgården på norra Gotland. Men jag funderar vidare och önskar er alla en fin start på veckan!

5 comments:

  1. Jag håller med, det är jättesvårt. Vi har precis samma diskussion hemma om trädgårdsmöbler, snyggt och bekvämt men också lite stramt för att passa in i den lite karga öländska naturen. I år har vi fått "ärva" möbler, vilket känns rätt så skönt så slipper vi hasta iväg och bestämma oss. Jag skall lasera furumöbler i "drivved" och köpa nya dynor så blir det nog fint. Härlig inspiration du visar. kram Victoria

    ReplyDelete
  2. Jag har precis ropat in en trädgårdsgrupp med soffa, bord och två fåtöljer på Lauritz som är i obehandlad teak. Jag tänkte köpa gråvit lasyr och behandla gruppen med för att få den där vindpinade looken. Eller så målar jag det svart. I bland behövs något oväntat...:-) I övrigt skaffade vi rottingfåtöljer från Ikea förra sommaren som har stått ute över vintern och nu är gråa och fina.

    Hoppas att du hittar något som passar!
    Kram
    M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har också tittat efter gamla möbler för egen behandling, men inte hittat nåt..
      Får kolla in Lauritz.. Hoppas vi får se dina möbler när de är klara!
      Kram

      Delete
  3. ..min jakt på trädgårdsmöbler är nu äntligen slut.Sprang över en alldeles underbar stol igår,trodde den var från Bruka men företaget heter Ecofurn,kolla här http://www.ecofurn.se/milj%C3%B6bilder-9251097 ska bara klura ut vilken färg till min lilla svarta stuga.Lycka till med ditt möbel letandet! ha de gott / AL

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.