Tailsweep topp

Saturday 26 May 2012

solhattar


Ikväll har jag planterat röda solhattar här på landet. Jag oroade mig för att de var lite för söta för vår havstomt. Men när jag senare såg den här bilden i danska Bo Bedre (06/2012), kändes det helt rätt. Solhattar gör sig väl till grått, och imorgon ska vi lasera trädäcket naturgrått så det kommer nog bli bra. Bordet ute på terrassen på bilden är förresten ett matbord från Ikea.

pics: snapshots from Bo Bedre June 2012 (photography: Andreas Mikkel Hansen)

Vi kör lite samma motto som arkitekten Rasmus Bak, som skapat hemmet på bilden till sin familj. Det ska vara enkelt och avslappnat men samtidigt genomtänkt och snyggt!


3 comments:

  1. Solhattarna kommer att bli jättefina mot det grå. Dom vajar så ståtligt i vinden.
    Ha en skön söndag! Anita

    ReplyDelete
  2. Jag tipsar om blå bolltistel, det skall vi ha vid öhuset. Tror det blir fint tillsammans med stenmur och grått kalkstensgrus! En liten fråga, vad är det ni laserar trädäcket med? Vi har kollat på Sio impregnering men också hört att såpa är bra. Tacksam för tips! hälsn Victoria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolltistlar har jag redan planterat, tror de blir jättefina! Men hur många plantor behöver man egentligen? Jag körde tre, för lite?
      Vi skulle köra Sioo, men det var slut (komponent hos leverantör) men eftersom vi ville fixa det NU tog vi Demidekks naturgrå. Det håller tyvärr bara i tre år, till skillnad mot Sioo som ska hålla i tio. Vårt andra, lite finare däck, tror jag är behandlat med cuprinol enligt säljaren, och fint naturligt silvergrått, precis perfekt. Sånt här alltså..

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.