Tailsweep topp

Thursday 24 May 2012

a slow thursday night


Tittar in här ikväll med ett fint kök och en ljus matplats. Jag är på jakt efter ett skåp till landet, gärna vitrin upptill men med dold förvaring nertill, men betydligt nättare än det på bilden. Inga krussiduller, utan raka linjer. Helt vill jag ha ett gammalt, men hittar inget på auktionssidorna eller Blocket (har aldrig lyckats göra något fynd på det sistnämnda). Så lämna gärna en kommentar om ni har något tips!

pic: James Merell/Living etc

Mannen flög in från Danmark ikväll, och jag hade hoppats på senaste RUM som inte längre går att få tag på i Sverige. Men den hade tyvärr inte funnits på den lilla flygplats som han flög ifrån, så istället fick jag trösta mig med senaste Bo Bedre (juni). Men det var inte helt fel det heller, då den innehåller många danska lyxiga sommarhus med med mycket bra terrassinspiration. Passar på och önska er en fin fredag redan nu!

5 comments:

  1. Tycker om båda bilderna, tänk att man aldrig ledsnar på att se andras hem! :-)

    ReplyDelete
  2. Hej
    Måste bara tipsa om en super härlig butik i Dalarna, som heter
    Norrgården Inredning & Design. Här kan du verkligen hitta saker som ingen annan har!
    Jag har handlat mycket från denna butik och fått det leverarat personligen till dörren=) Härlig service=) Tack för finaste bloggen som följs slaviskt
    Kramen Emma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack för tips! DEt ska jag genast kolla in.
      Fin helg till Emma!

      Delete
  3. Hej svejs mitt i Eurovision rysaren:) love bloggen så fin! Såg kommentaren från Emma om Norrgården, så mysig butik som jag återvänder till varje sommar i Dalarna! Dom kan verkligen hitta det man söker! Köpte nyligen snyggaste klädskåpet från tjejerna på Norrgården som passade perfekt i vårt sovrum! Nu håller vi tummarna för Loreen! Kram Sara L

    ReplyDelete
  4. Hej! Jag kan inte låta bli att svara. Jag håller på med möbler hela dagarna och ett vitrinskåp som jag tycker är snyggt utan en "en massa krusiduller" är det här från Oliver Furniture, http://mobler.se/oliver-furniture-vitrinskap-med-ben-vitt-091417. Men det saknar tyvärr dold förvaring nertill. Haléns har också ett par enklare: http://mobler.se/halens-vitrinskap-london-0 och http://mobler.se/halens-vitrinskap-como. Hoppas att du lyckas hitta något du tycker om så småningom! Hälsningar Maja

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.