Tailsweep topp

Thursday 3 May 2012

inspiration by nature



När jag var ute på en inspirationsrunda på nk förra veckan la jag märke till en tapet som ser ut som en vägg gjord av gamla plankor. Den kommer från holländska Studio Ditte, och som av en händelse visade det sig att även fågelholkstapeten som jag föll för kommer från dem. Lekfulla tapeter inspirerade av naturen, och perfekta till sommarstället.


Jag gillade den här dukningen på Room, och där var den igen, tapeten. Gillar ni förresten inredning som influerats av naturen kan jag verkligen rekommendera ett besök på Room just nu. Så här berättar Susanne Molinder som tillsammans med Per Wennberg skapat den aktuella utställningen:

"Vårens utställning är en hyllning till naturen. Vi har använt oss mycket av trä, skinn, gröna och blå färger. Målet har varit att skapa en modern stil där man tar del av naturens värme och flyttar in våren i hemmet".


Inte så konstigt att det inspirerar mig alltså, det är ju så jag tänker kring mitt sommarställe. Och allt i det här blickfånget från Room skulle passa in hos oss! :)

pics: 1-3 seventeendoors, 4 Studio Ditte

Imorgon ska våra golv lutas och såpas på landet och det ska bli så spännande att se hur det blir. Snart är det värsta gjort, och det blir dags att börja flytta in på riktigt. Kul! Och tack snälla för att ni tittar in här, trots att uppdateringen varit dålig den senaste veckan.

2 comments:

  1. Tack fina du för inspiration & väldigt gulliga ord hos mig häromdagen! Ha en riktigt skön helg nu!
    Axx

    ReplyDelete
  2. Jag vill så gärna se bilder på golvet!!! Kram!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.