Tailsweep topp

Monday 21 May 2012

sleeping beauty


Den här årstiden drömmer jag om att flytta till Gotland och restaurera en gammal kalkstensgård. Den här skönheten från 1700-talet med stor trädgård en kilometer från havet får det att klia i fingrarna på mig..


Underbar sal med plats för umgänge.. Bort med gardinerna, bara.


Ett fint originalkök som jag skulle behålla. Bara fram med plankgolvet, lite nya bänkskivor, färg och kanske skulle jag stuva om i inredningen också. För visst är det härligt att stå och diska vid fönstret och titta ut över ängarna.


En vacker, säkerligen knarrande, trapp leder upp till övervåningen.


Sommarrum eller ateljé.

pics: Fastighetsbyrån

Nej, just det, jag har ju en liten stuga vid havet numera. Men en dag kanske, när man blir pensionär eller så..
Ni kan läsa mer om gården som ligger ute till försäljning här.

Check out this sleeping beauty on the beautiful island Gotland, up for sale here now.

Have a great start of the week!





6 comments:

  1. Så himla mysigt - skulle gärna vara där! :-)

    ReplyDelete
  2. Gorgeous, looks appropriate for some fairytale film! :)

    ReplyDelete
  3. Oh, vad jag känner igen mig! Jag kan också gå loss totalt i mina fantasier om hur jag flyttar in och renoverar gamla hus. Jag kan till och med fastna i problem där jag försöker hitta lösningar på hur jag skulle få till det rent praktiskt. Men det är väl härligt att få drömma lite? Grattis till ditt eget sommarhus också!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helt underbart och ett gratis nöje dessutom! Tusen tack, också!

      Delete
  4. Crazy wallpaper in the living room! But the house has endless possibilities - it would be so much fun to bring it back to live and modernize it a little bit

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.