Tailsweep topp

Thursday 31 May 2012

snygg studentlya


Det här reportaget inspirerade mig mycket när jag först såg det i danska Boligmagasinet. Efter det har jag även sett det i svenska Femina, om jag inte minns helt fel. Här bor Maria, en läkarstudent som lever på studiemedel, i en rätt ordinär lägenhet på 58 kvm tillsammans med sin son. Hon har lyckats få det så fint och än en gång kan man konstatera att stil handlar inte om pengar.

 Mycket snyggt på väggarna och vacker keramik hemma hos Maria.





pics: Tia Borgsmidt via Boligmagasinet

 Jag har lyckats dra på mig en förkylning så här lagom till juni månad, så nu blir det till att krypa till kojs tidigt och försöka kurera mig inför helgen. Fin kväll till er alla!

13 comments:

  1. Krya på dig! Det känns som om "alla" är förkylda så här strax före skolavslutningarna drar igång.

    Japp, det var härom numret den fina lilla lägenheten var med i svenska Femina. Gillar bostaden superdupermycket!

    ReplyDelete
  2. Fast en sån där Eames rocking chair är ju inget man kan köpa när man lever på studiemedel direkt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tänkte också på det, men det kan ju vara en gåva eller något man köpte innan man började plugga :)

      Delete
  3. Fastnade också för detta hemma-hos-reportaget som inspirerade även mig. Fina tavlor på väggarna men annars måste det vara kombon av saker och färgskalan som binder ihop kanske.... hur fint som helst. Krya på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag håller med. Helt enkelt en fin kombo av saker och detaljer. Inredningen speglar verkligen den söta tjejen som bor där.

      Delete
  4. Verkligen snyggt och hemtrevligt. Kul att se!

    ReplyDelete
  5. Kjempe fint sted. God bedring. Klem Hege

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för det, till er allihopa här i kommentarsfältet. Kanske orkar en sväng till Ikea idag.. :)

      Delete
  6. Att stil inte handlar om pengar håller jag utan tvekan med om. Men i detta fallet ser jag flera dyrare möbler och prylar så det känns kanske inte som det bästa exemplet för att bevisa det. Från Boligmagasinets sida skulle jag nog valt en mer "ekonomiskt" inredd lägenhet för denna typ av artikel ÄVEN om man självklart kan ha ärvt/köpt innan/fått. Bara min åsikt. Med det sagt är det ändå en väldigt fin och harmonisk lägenhet. Hade varit lycklig om jag kunnat bo så under min studietid.

    ReplyDelete
  7. I wish jag var utomlands! I wish.
    Jäklar i havet vilket tråkigt väder va! Bah!
    Men man får helt enkelt hålla sig inne och mysa. Som en höstdag.
    Och så ska jag dricka rött vin ikväll och bara vila.

    kram u. från u.

    ReplyDelete
  8. Himla himla himla fint alltså. Sista bilden blir min favorit. Underbart hem.

    ReplyDelete
  9. Snyggt men knappast budget.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.